Domaći redatelj Dalibor Matanić oglasio se o temi influencera nakon što je slučaj Doris Stanković zaintrigirao javnost.
Influencerica je, naime, od jednog porečkog restorana tražila besplatnu večeru u zamjenu za reklamu, zbog čega je redatelj influencere nazvao “neradničkom bagrom”, a mladu Doris – spodobom.
Na njegovu žestoku reakciju osvrnuo se zagrebački poduzetnik Thomas Bauer koji je Mataniću kao malom djetetu objasnio da ga je “pojelo vrijeme”:
“Dalibor Matanić je u poznato tolerantnoj i čovjekoljubivoj maniri belosvecke levice, klinku od 19-20 godina što se slika za Instač i snima za Tik-Tok i Youtube, nazvao spodobom i šljamom, a njenu poslovnu ponudu porečkom restoranu proglasio ucjenom.
Groteskno je prozivat neku balavčad za nerad i parazitiranje, u Hrvatskoj u kojoj 85% penzića nije odradilo puni radni staž, u kojoj dela samo 53% populacije u nominalno radno aktivnoj dobi, u kojoj imamo hiperglomazan javni sektor gdje dobar dio ljudi radi samo formalno – povremeno dolazeći na posao. Jednako kao što je apsurdno pokretat križarski rat “učenja etici i radu” protiv klinaca koji nekaj snimaju, fotkaju i pišu, koliko god to često bilo dvojbene kvalitete.
Je li influensanje na društvenim mrežama neki zenit čovječanstva? Pa vrlo vjerojatno nije, ima tu masu teških debilana i šunda. Ali isto tako, to je način na koji se danas komunicira s generacijom odraslom na netu i društvenim mrežama. To je ujedno i odgovor neinformiranom Mataniću koji se pita zašto ih ne influensaju glumci. Fakat čudno da klinca od 15 godina boli kurac za Radeta Šerbedžiju jerbo dane, svi znamo, poslovično provodi gledajući reprize HRT serija i filmova…
Matanić ne shvaća niti notornu činjenicu da nitko od influensera nikaj ne žica besplatno. Oni naprosto nude promociju na svojim društvenim mrežama. Riječ je o jednostavnoj trampi (kakva vražja ucjena???) na koju druga strana ne mora pristati i apsolutno podržavam reakciju porečkog restorana. Oni su odlučili da im se to ne isplati i malu poslali k kvragu. Super.
Kapitalizam je slobodna razmjena dobara i usluga. I sam Matanić, usudio bih se reći prilično uspješno, za pare snima reklame koje klijenti uz masno plaćanje plasiraju na televiziju ili isto na društvene mreže. Nema apsolutno nikakve razlike između zakupa televizijskih minuta i promocije nekog branda preko neke klinke na Instaču. Jedina razlika je da si prvo može priuštiti samo puno bogatija klijentela.
Makar je i ovo vrlo relativno, u Americi koja je uvijek i u svemu 5-10 godina ispred svih, jaki brandovi već duže troše silne pare na razne “spodobe i šljam” s društvenih mreža” – objavio je na svom facebook profilu Thomas Bauer, zagrebački poduzetnik židovskog podrijetla koji je i u navijačkim skupinama jako poznato i cijenjeno ime, a još od osamdesetih godina istaknuti je pripadnik BBB-a, suvlasnik Grizli komunikacija i poznat po britkom jeziku i libertarijanskim idejama.

AUTOR: HR-vjesnik