Četvero HDZ-ovaca zaposleno je od početka ove godine u Hrvatskim cestama, a barem još sedmero njih, što članova stranke, što članova obitelji poznatih HDZ-ovaca, egzistencijalno je zbrinuto posljednjih godina u HC-u. Svi na neodređeno.

Foto : Screenshot

Iz HC-a su nam poručili kako ih ne zanima stranačka pripadnost, nego stručnost, što nam je u telefonskom razgovoru potvrdio i Josip Škorić, predsjednik Uprave HC-a. I član HDZ-a, naravno. Službeno, HC tvrdi da fenomen zapošljavanja članova vladajuće partije u HC-u ne postoji, riječ je o najobičnijem spletu okolnosti, što nije razlog da ga ne zabilježimo.

Iz šibensko-kninske Turističke zajednice u Upravu Hrvatskih cesta

Pri kraju priopćenja vlade Andreja Plenkovića, objavljenog zadnjega dana ožujka ove godine, stoji informacija da je na zatvorenom dijelu sjednice Skupštini Hrvatskih cesta predložila imenovanje Josipa Škorića predsjednikom, a Alena Leverića i Željane Šikić članovima Uprave HC-a. Leverić nam, kao dugogodišnji član Hrvatske narodne stranke, vjernog i gotovo nevažnog Plenkovićevog koalicijskog partnera, nije interesantan za tekst o HDZ-ovcima u HC-u premda je zanimljivo da je u vrh HC-a stigao s diplomom pulskog Fakulteta i turizma dr. Mijo Mirković, a prema dostupnim izvorima tema diplomskog bila mu je “marketing agroturizma Istre”.

Pravi čovjek za HC, ali manje od Šikić. Ona je idealna. Do pada HDZ-a u Šibensko-kninskoj županiji bila je direktorica županijske Turističke zajednice. Još važnije, u travnju 2016. godine izabrana je za predsjednicu murterskog HDZ-a, a sad joj ime nalazimo među članovima Županijskog odbora HDZ-a.

U Šibensko-kninskoj županiji, dakako. Odlaskom HDZ-a s čela županije, Šikić je, kako se to moderno veli, krenula u potragu za novim izazovima što, kako vidimo, nije osobit rizik kada znaš da je uz tebe vlada. 

I brat osječkog gradonačelnika zaposlen u HC-u

Krešimir Radić, brat osječkog gradonačelnika Ivana, član HDZ-a, bivši lokalni predsjednik stranačke mladeži, od početka prošlog mjeseca je u Hrvatskim cestama na radnom mjestu “glavnog inženjera I” u Osijeku. Odabran je nakon provedenog natječajnog postupka “na temelju ostvarenih rezultata”.

On je “u potpunosti udovoljio uvjetima iz natječaja” raspisanog 15. prosinca, stoji u odluci o zapošljavanju, dostupnoj na webu. Danima smo pokušavali doći do čovjeka, nije se javljao. Osječke priče vele da je Škorić “politički otac” Ivana Radića te da obojica pripadaju urbanijoj frakciji HDZ-a.

No Škorić nas je demantirao: “Odmah da vam kažem: U HDZ-u u Osijeku i Županiji nema frakcija. To vam mogu reći kao član HDZ-a. A gospodin Krešimir Radić je kao mlad i dobar inženjer bio najbolji na natječaju i dobio posao. Ništa drugo.”

Na pitanje jesu li stranačka iskaznica i bratov položaj imali ulogu kod Radićeva zapošljavanja, Škorić odgovara:

“Apsolutno nikakve veze, pitajte njegovog bivšeg poslodavca kakav je bio radnik, inženjer i čovjek taj mladi čovjek. A ja vodim tvrtku na način da sigurno neću zapošljavati ljude koji će mi sjediti, a da ja za njih moram obavljati posao. Samo me zanima sposobnost. Da je moje dijete, ne bih ga zaposlio da ne zna raditi. To se u konačnici vidi na rezultatima Hrvatskih cesta”, odgovorio nam je Škorić.

“Nemam ja nikakvo mišljenje”

Početkom godine, neka dva mjeseca prije Radića, Hrvatske ceste u Osijeku zaposlile su čovjeka na radnom mjestu “viši suradnik II”. Čovjeku je ime Ivan Barišić i, kako stoji u odluci o njegovu zapošljavanju dostupnoj na webu, u potpunosti je udovoljio uvjetima iz natječaja raspisanog 10. rujna.

Kada nije viši suradnik II u Hrvatskim cestama, Barišić je HDZ-ov vijećnik u osječkom Gradskom vijeću. Nazvali smo ga na radnom mjestu i pitali smatra li stranačku pripadnost olakotnom okolnošću pri zapošljavanju u HC-u.

“Nemam ja nikakvo mišljenje u vezi s tim, stvarno vam kažem, iskreno”, rekao nam je Barišić.

HDZ-ovac iz Raše zaposlen u Puli u Hrvatskim cestama

Bilo bi nekorektno misliti da samo slavonski HDZ-ovci rješavaju egzistencijalne probleme u HC-u. Krajem prošlog mjeseca kao glavni inženjer I u Poslovnoj jedinici Rijeka, Tehničkoj ispostavi Pula, zaposlen je Kristijan Ćorić. I on je, pogađate, primljen nakon provedenog natječaja. Inače je HDZ-ovac iz Raše. Ima u Istri svakakvih čuda, pa i HDZ-ovaca.

Ćorića smo dobili u uredu, lijepo nam se javio, rekli smo mu što nas zanima. I… i tada nas više jednostavno nije čuo. “Halo”, vikali smo mi, “ništa vas ne čujem”, odgovarao je on. Na koncu, linija je prekinuta. Poslije smo ga pokušali dobiti preko tajnice, žena nam je posvjedočila da mu je proslijedila naš broj, ali više se nije javio.

U rujnu 2020. godine na radnom mjestu savjetnika angažiran je Goran Marić. Član HDZ-a, dapače, bivši ministar državne imovine u vladi Andreja Plenkovića, pao je nakon niza afera o kojima je pisao Index, ali pao je na mekano. Odnosno postao je savjetnik Uprave HC-a.

>> Goran Marić je sedmi ministar kojeg je smijenio Index

Ovih dana nam je potvrđeno da Marić i dalje svakog mjeseca uredno savjetuje Upravu.

U lipnju 2019. godine na radno mjesto operater izvršitelj na Hvaru primljen je Josip Makjanić. O njemu smo pisali u srpnju te godine iz dva razloga: pravomoćno je osuđen zbog primanja tri tisuće eura mita dok je bio građevinski inspektor – u HC-u je zaposlen nakon izlaska iz zatvora.

Drugi razlog naše zainteresiranosti za Makjanića ležao je u činjenici da je bratić Andreja Plenkovića – Makjanićeva majka i Plenkovićev otac bili su brat i sestra. No iz HC-a su nam tada poručili kako nemaju pojma ni da je Makjanić bio osuđen ni da je s premijerom obiteljski poveza.

U veljači 2019. godine u HC-u se skrasio Josip Kušmiš, i to kao viši suradnik I u Slavonskom Brodu. “Josip Kušmiš od 23.10.2021. nije zaposlenik Hrvatskih cesta”, napisali su nam u mailu iz HC-a, a Škorić nas je izvijestio da se čovjek preselio u Austriju jer mu radno mjesto u HC-u, očito, nije bilo dovoljno dobro, iz čega nam valja zaključiti da u toj firmi HDZ-ovci nemaju povlašteni status. Kušmiš je naime bio – ili je još uvijek, ne znamo – član HDZ-a.

Pitali smo ličkog HDZ-ovca je li mu stranka olakšala zapošljavanje u HC-u: “Malo ste me zatekli pitanjem”

Željko Devčić član je izvršnog odbora HDZ-ova temeljnog ogranka u Gospiću. Bio je i direktor Lika cesta do kolovoza 2018. godine, kad je dao ostavku. Već u siječnju 2019. godine portal Lika Online objavio je tekst “Čeka li Željka Devčića dogovoreni posao u Hrvatskim cestama?”

Devčić je sada zbilja u Hrvatskim cestama, “viši suradnik II u Tehničkoj ispostavi Gospić”, odgovoreno nam je službeno iz HC-a. Njega smo upitali smatra li da je članstvom u HDZ-u stekao prednost pri zapošljavanju.

“Pa ne vjerujem da je to olakotna okolnost. Malo ste me zatekli pitanjem”, kazao je i odbio dalje pričati o temi.

U prosincu 2017. godine viša suradnica II u HC-ovoj zadarskoj Poslovnoj jedinici postala je Petra Lovrin Kapitan, kći Ane Lovrin, bivše ministrice pravosuđa i predsjednice HDZ-ove zajednice žena Katarina Zrinska.

I, na koncu, vraćamo se u Slavoniju, točnije u Osijek. U tamošnjoj su Poslovnoj jedinici u prosincu 2017. godine kao glavni inženjeri I zaposlena dva čovjeka: Goran Kovačević i jedan našički HDZ-ovac kojem ime nećemo spomenuti jer je u međuvremenu preminuo.

Za Kovačevića znamo da, u vrijeme kad je vukovarski gradonačelnik Ivan Penava bio u HDZ-u, radio je kao pročelnik Odjela za komunalno gospodarstvo, graditeljstvo i zaštitu okoliša, a kasnije je postavljen na čelo vukovarskog Vodovoda. Sada je vršitelj dužnosti rukovoditelja HC-ove Poslovne jedinice Osijek. Ako ništa drugo, HDZ mu vjeruje.

Iz Hrvatskih cesta poručuju: Sve je po zakonu

Na naša pitanja o pobrojanim ljudima i ulozi HDZ-ove članske iskaznice u njihovu zapošljavanju iz HC-a nam je odgovoreno: 

“Na natječaj za zapošljavanje u Hrvatskim cestama prijavljuju se brojni kandidati koji su smatrali da zadovoljavaju uvjete javno raspisanog natječaja. Hrvatske ceste d.o.o. ne istražuju politički angažman ili srodstvo kandidata, niti je ono od ikakve važnosti pri provođenju natječaja za zapošljavanje, a odluke o odabiru donose se temeljem postignutih rezultata u složenom selekcijskom postupku.

Isto se odnosi i na osobe koje ste spomenuli svojim upitom. Svi spomenuti prijavili su se sukladno uvjetima javno raspisanog natječaja za zapošljavanje te su nakon složenog postupka selekcije, a temeljem postignutih rezultata u istom, odabrani kao kandidati koji u potpunosti zadovoljavaju potrebe, kvalitete i kompetencije mjesta za koje su se natjecali. Vezano za navedeno, politički angažman kao i srodstvo bilo kojeg kandidata se ne ispituje i potpuno je irelevantan pri provođenju postupka. 

Iz tog razloga, ne možemo Vam potvrditi da li su isti članovi stranke, jer nismo upoznati sa navedenim, međutim možemo potvrditi da su zaposleni ili su bili zaposleni u Hrvatskim cestama koje trenutno imaju 462 radnika.”

Škorić: Neću zaposliti nekog za koga bih obavljao posao

Škorić nam je u telefonskom razgovoru naglasio kako ne može utjecati na to tko će se javiti na natječaje. “Na nekoliko natječaja za koje ste nas pitali javio se samo jedan kandidat, a javni su natječaji. Kad tražimo inženjera, nekad i poništimo natječaj zato što nitko ne prođe test. Vi danas mladog inženjera koji je vičan svim informatičkim alatima u projektiranju morate tražiti svijećom. Neću ja zaposliti nekog za koga bih obavljao posao.

Ne pada mi na pamet. Zanima me samo kvaliteta. Svi su prošli zakonitu proceduru primanja. Nekidan smo poništili natječaj u Slavonskom Brodu. Pa što mislite, da u Slavonskom Brodu nema HDZ-ovaca, ako bi to bio kriterij? Nije bio nijedan sposoban kandidat i poništili smo natječaj. Članstvo u HDZ-u nije apsolutno nikakva prednost pri zapošljavanju. Jedino relevantno je testiranje, a ja uopće ne sudjelujem u tome”, kazao nam je susretljivi Škorić.

Ukratko, čista je slučajnost dovela HDZ-ovce u HC. Barem tako službeno poručuju iz HC-a.

Autor : redakcija hr-vjesnik