Izvor slike: Večernji.hr (screenshot)

Krenuli su iz male seoske garaže u Kalinovcu kraj Đurđevca, a danas svoje ralice i posipače prodaju Rusima, Norvežanima, Nijemcima, Kanađanim. Trideseti rođendan danas su simbolično obilježili obraćanjem osnivača svim zaposlenicima u Kalinovcu, dok  pravu proslavu planiraju najesen, kad budu gotovi novi proizvodni i uredski prostori, a s njima i veliki investicijski ciklus vrijedan 80 milijuna kuna.

Trideset godina traje putovanje otkad su dugogodišnji prijatelji Frane Franičević i Darko Paviša 1990. godine odlučili osnovati obrt jer su uvidjeli da poljoprivrednicima u njihovom selu nema tko servisirati traktore, kosilice, kombajne i ostalu mehanizaciju. Obojica inženjeri koji su od malih nogu vječito nešto istraživali i sastavljali, ubrzo su shvatili kako im treba vlastiti proizvod žele li dogurati dalje od statusa zanatske radionice. Istražili su tržište i odlučili se za proizvodnju komunalnog vozila s obzirom da u Hrvatskoj, a ni šire, nitko nije proizvodio ništa slično. Godine 1994. izradili su svoj prvi stroj za održavanje prometnica, kamionski vučni posipač RAS. Danas u svom portfelju imaju više od 70 proizvoda koje izvoze u 40 zemalja na pet kontinenata.

Izvor slike: Rasco.hr, zaposlenici na proslavi 30 godina postojanja tvrtke

„Naš početak, kao i početak svakog privatnog poslovanja, nije bio jednostavan ni lak. Bili smo zaposleni samo nas dvojica, noću smo crtali, danju radili i tako 24 sata 7 dana u tjednu. No to nam nije bio problem jer smo obojica radili ono što volimo i imali smo pred sobom jasno zacrtani cilj – izgraditi održivu kompaniju za što su glavni preduvjet zadovoljni zaposlenici i kvalitetni proizvodi. Međuvlasničkih razmirica nikad nismo imali jer se nismo vodili osobnim interesima već smo novac zajednički ulagali za dobrobit cijele tvrtke“, Frane Franičević i Darko Paviša iznose kronologiju rasta i razvoja zajedničkog posla koji je rezultirao stvaranjem respektabilne tvrtke Rasco. Godine 1995. izgradili su  prvu proizvodnu halu i  imali 16 zaposlenih. Danas tvrtka zapošljava više od 400 ljudi u svoja dva pogona, u Kalinovcu i u Senti u Srbiji.

Franičević i Paviša imaju po dvojicu sinova koji danas rade u kompaniji, dok su  upravljanje prenijeli na tročlanu upravu u kojoj je samo jedan od nasljednika. U odabiru zaposlenika uvijek su se vodili kriterijima stručnost, motiviranost i iskustvo, a ne kako se tko preziva, pa je Ivan Franičević postao  predsjednik Uprave 2015. godine, tek nakon što je iskusio vođenje složenih organizacija poput njihove.

Izvor: Novac.hr, malo univerzalno vozilo MUVO

„Kompanija je brzo rasla što je zahtijevalo drugačiji način vođenja. Najveće promjene su napravljene u jasnom definiranju strategije, te poravnanju organizacije kako bi se ona mogla provesti na svim razinama. Ono što je ostalo isto je duh spremnosti na velike odluke, brze pomake i ambiciozne projekte“ navodi Ivan Franičević dodajući kako su zahvaljujući brzoj prilagodbi i u ovoj krizi  uspjeli zadržati stabilnost poslovanja i očuvati sva radna mjesta.

Izvor slike: Rasco.hr

Izvjesno je da zbog novonastalih okolnosti neće ostvariti sve ciljeve rasta koje su postavili na početku godine, budući da 80 posto prihoda ostvaruju od izvoza, no ranije pokrenute investicije u nove zgrade, proizvodne tehnologije i razvoj proizvoda nastavljaju planiranim tempom jer su svjesni da će one biti ključne za budući rast kompanije. Bez inovacija nema napretka, a Rasco je tu postavio visoke standarde s predstavljanjem malog univerzalnog vozila MUVO 2012. godine, te lani prve hrvatske cestovne čistilice LYNX. Za oba su vozila nagrađeni Zlatnom kunom za inovaciju.

Izvor slike: Večernji.hr (screenshot), kompaktna čistilica LYNX

AUTOR: ICT Business