Od sutra se očekuje novo veliko poskupljenje goriva. Kako se doznaje, poskupljenje bi moglo biti za oko 1.60 kuna pa bi benzin otišao na 13.79, a dizel na 14.13 kuna po litri.

Foto : hr-vjesnik

Iako dio ekonomista upozorava da nafta neće još dugo biti skupa, oni koji ovise o njoj upozoravaju da neće izdržati pritisak. Autobusni prijevoz više neće normalno funkcionirati bez pomoći vlade, upozorili su iz udruge javnolinijskih prijevoznika. Poseban problem je u ruralnim područjima, gdje je autobus jedini prijevoz do trgovine, škole ili posla, piše Dnevnik.hr. 

“Morat ćemo staviti ključ u bravu”

Dragutin Kranjčec, predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika, kazao je da su poslali dopis premijeru Andreju Plenkoviću i vladi.

“Tražili smo da nam se barem omogući rad, da sigurno bude dizel goriva na pumpama. Ono što se događa je da će svaki tjedan cijene goriva rasti. Koliko će to ljudi uspjeti i tko će uspjeti platiti – nitko ne zna”, navodi Kranjčec.

Foto : hr-vjesnik

Kaže da im prijeti propast.

“Situacija nije ni bezazlena ni lijepa, bojimo se da ćemo morati staviti ključ u bravu bez potpore vlade”, rekao je i kao dobar primjer naveo Mađarsku, koja je zacementirala cijene za prijevoznike na 9,60 kuna.

“Problem je što bi moglo doći do toga da nema goriva na pumpama. Trpjet ćemo svi, od onog najmanjeg do onog najvećeg prijevoznika. Bojimo se što donosi svaki novi tjedan. U zapadnoeuropskim zemljama je nafta prešla cijenu od dva eura, mi smo blizu te cijene. Predložili smo da država vidi što se može napraviti – da se osigura gorivo i da se zacementira cijena”, rekao je Kranjčec.

“Država se odrekla 20 lipa, a ubire 58 lipa više nego prije”

Vlasnik jedne od manjih benzinskih crpki koji je želio ostati anoniman kaže za Dnevnik.hr da oni cijelo vrijeme, otkako je vlada donijela odluku o reguliranju cijena goriva, posluju s gubicima.

Foto : hr-vjesnik

“Apsurd cijele priče je da su skinute trošarine minorne, mi mali radimo na 45, a ne na 75 lipa kao veliki distributeri, kako je prezentirano na vladi”, kazao je vlasnik. Premda kaže da je ovaj model bolji od ranijeg kada su cijene bile zamrznute, upozorava na to da se država odrekla tek 20 lipa, a ubire 58 lipa PDV-a više s povećanjem cijene goriva. 

“Apsurd svega je da smo morali rušiti uvjete prijevoznicima. Kad sve zbrojite i oduzmete – država se odrekla 20 lipa trošarine, a ubire 58 lipa PDV-a više s povećanjem cijene goriva. Znači, nama su fiksirali rabat, poslujemo s gubicima, prijevoznicima je poskupjela litra goriva, rabati koje su imali kod distributera su prepolovljeni, a država zarađuje više”, objasnio je.

Foto : hr-vjesnik

Realna cijena litre dizela – 15.05 kn

Navodi kako manji distributeri već šest mjeseci posluju s gubicima. “Za mjesec i pol istječe mjera vlade prema nama, ako bi oni još nešto išli intervenirati, bit će zatvaranja crpki. Mislim da ni veliki distributeri to neće izdržati jer nemaju gdje uštedjeti, a troškovi nam, kao i svima, rastu”, kazao je i naveo slovenski model kao dobar primjer.

Na pitanje kolika bi bila realna cijena goriva bez vladinih odluka odgovara: “S punom maržom litra dizela bila bi 15.05, litra benzina bila bi nekih dvadesetak lipa manje.”

Autor : redakcija hr-vjesnik